Köp,leverans och sekretess villkor

 

Priser

 

Moms ingår i priset med 25%. Avgifter för faktura och ev. fraktavgift tillkommer. Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) reserverar sig för ev. tryckfel

 

Betalningsalternativ

 

- Kortbetalning / Sveawebpay

Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Sveawebpay / Certitrade 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. Väljer du att betala med bankkort/betalkort utgår det ej någon tillkommande avgift.

 

- Internetbank / Sveawebpay

Väljer du Internetbank som betalningsalternativ så tillkommer det ingen extra avgift. Du som är ansluten till internetbank via Nordea eller Swedbank kan enkelt betala direkt via ditt konto. Vid betalning slussas du automatiskt till din internetbank där inloggning sker via din bankdosa. När betalningen är signerad/godkänd dras beloppet direkt från ditt konto och du länkas därefter automatiskt tillbaka till beställningssidan.

 

- Faktura / Svea Ekonomi AB

Om du inte vill betala direkt med kort eller direktbetalning via Internetbank har du som kund möjlighet att välja faktura som betalningssätt. Blöjbudet samarbetar med Svea Ekonomi AB och erbjuder faktura i form av 14 dagars kredittid. Detta innebär att då din order lämnat vårt lager, skickas en faktura med separat post till dig. Du har från den dag dina varor skickats, 14 dagar på dig att betala fakturan. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2 % per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiteras lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Fakturor som inte betalas hanteras av Svea Ekonomi AB och fortlöper till inkasso.  Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, är över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga orders med faktura som betalningsalternativ genomgår en sedvanlig kreditupplysning innan köpet godkänns. Denna utförs per automatik och medför att ingen konkret kreditförfrågan registreras.Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 29 kr inkl moms. 

 

 

 

Vid fakturabetalning kan vi endast leverera till folkbokföringsadressen. Om Ni vill att vi skickar varorna till annan leveransadress, välj då att betala med kort.

 

- Delbetala /Svea Ekonomi AB

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se). Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.

 
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kruppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.
 
Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/kontovilkar
 
 
 
Vid delbetalning kan vi endast leverera till folkbokföringsadressen. Om Ni vill att vi skickar varorna till annan leveransadress, välj då att betala med kort.
 
 
Leverans

Fraktfritt på leveranser över 500 sek inom Sverige, på ordrar under 500 sek tillkommer en fraktavgift på 99 sek. Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) skickar samtliga försändelser med full spårbarhet direkt hem till kundens dörr inom hela Sveriges rikes gränser. Vanligtvis levereras din försändelse inom 2 – 4 arbetsdagar beroende på var någonstans i landet Ni bor. 
 
Våra varor/produkter levereras alltid direkt hem till din dörr, inga mellanhänder. Leveransen av dina varor sker, om inget annat anges, till den adress du angivit. Finns ingen hemma lämnas varorna utanför dörren. Det är Du som kund som är ansvarig för att hålla Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) uppdaterad om dina uppgifter och därmed ge oss möjlighet att leverera till rätt adress. Det är din uppgift att se till att vi kan komma fram till dörren. 
 
Beställningar mottagna före kl. 12:00 på måndag till fredag kommer att behandlas samma dag för leverans inom 2 – 4 arbetsdagar. Beställningar mottagna på lördagar, söndagar och helgdagar kommer att behandlas påföljande vardag.
 
Försändelse som ej mottages eller utlöses varpå paketet går i retur till Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se), debiteras en avgift om 250:- + moms för att täcka Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) kostnader för transport och administration.
 
I de fall Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) ej kan leverera vara inom angiven leveranstid har konsumenten rätt att häva köpet vid avsevärd försening om denne inte godkänner nyföreslagen leveranstidpunkt..
 
Leverans till Norge
 
Leveranser til Norge er ikke kvalifisert for gratis frakt! Disse ordrene vil bli belastet i henhold til tabellen nedenfor.
 
Våre varer / produkter er alltid levert direkte til din dør, ingen mellommenn. Levering av varene er gjort, med mindre annet er spesifisert, til den adressen du har angitt. Hvis det ikke er hjemme igjen varene på dørstokken. Det er deg, kunden er ansvarlig for å holde Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) oppdatert på dine oppgaver og dermed tillate oss å levere den riktige adressen. Det er din jobb å sørge for at vi kan komme til døren.
 
Ordreinngangen av middag. 12:00 mandag til fredag ​​vil bli behandlet samme dag for levering innen 4-6 virkedager. Ordreinngangen på lørdager, søndager og helligdager vil bli utført neste virkedag.
 
 

Leveransavgift Norge
Vikt Pris
0 - 3 Kg 299 Sek
3 - 5 Kg 399 Sek
5 - 10 Kg 499 Sek
10 Kg + 699 Sek

 

 

Reklamationsrätt

 

För att reklamera en felaktig vara eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@blojbudet.se Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer), som sedan är giltigt i 14 dagar. Vi skickar dig då en förbetald retursedel som du sätter på din försändelse.
 
Vid samtliga fall då en vara returneras skall kunden först ha erhållit ett RN. Returförsändelsen skall sedan tydligt märkas med detta RN. Kunden bör skriva erhållet RN på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende.
 
Returadress:
 
Blöjbudet i Sverige AB
Trestenavägen 22
294 35 Sölvesborg
 

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du mottagit varan enligt distansavtalslagen. Förutsatt att varan är i nyskick. Nyskick innebär, förutom att varan ska vara oanvänd och oskadad, också att alla etiketter och kartonger/förpackningar är intakta och oskadade. Returnera ej genom att fästa frimärken, fraktsedlar eller tejp direkt på orginalförpackningen. Den blir då skadad och fullt belopp kan ej återbetalas. Förpacka din retur väl så att den inte skadas under transport.
 
Blöjbudet  betalar returfrakten om varan returneras inom tiden för ångerrätt.
 
OBS! En förbetald returfraktsedeln kan beställas genom att kontakta oss på info@blojbudet.se 
 
Vid en retur skall alltid Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) kontaktas via e-post på info@blojbudet.se för erhållande av ett RN (returnummer). En nedladdningsbar retursedel skall också fyllas i och bifogas i returförsändelsen.
 
Returadress:
 
Blöjbudet i Sverige AB
Trestenavägen 22
294 35 Sölvesborg
 

 

Skador på paket och ej uthämtade paket


Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportör och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan omgående. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

 

Återbetalning

 


Vid reklamationer eller ångrat köp får beställaren sina pengar tillbaka inom 30 dagar från den dag då Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) mottagit meddelandet om reklamation eller ånger. 
 

 

Personuppgiftslagen


Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

 

Åldersgräns


Man måste vara över 18 år för att få handla på Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) utan förälders medgivande.

 

SMS-utskick
 

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Force Majeure

 

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

Tvist

 

Tvist skall i första hand lösas genom förhandling och överenskommelse. Om parterna inte kan enas, kan tvisten prövas av Allmänna reklamationsnämnden eller av allmän domstol. Reklamation med anledning av detta avtal bör framställas inom tre (3) månader efter det att part erhållit kännedom eller borde ha erhållit kännedom om det som reklamationen grundas på. Reklamation skall göras skriftligen. 

 

Sekretesspolicy "GDPR"
 
Genom att använda webbplatsen blöjbudet.se samtycker du till att blöjbudet i Sverige AB behandlar dina personuppgifter i enlighet med denna sekretesspolicy och tillämpliga lagar om skydd av personuppgifter. 
 
Vad är personuppgifter?
 
Personuppgifter omfattar all information som kan användas för att identifiera en person. Personuppgifter kan till exempel vara ditt förnamn, efternamn, adress, e-postadress eller annan kontaktinformation.
 
Hur hanteras mina personuppgifter?
 
Det är Blöjbudet i Sverige AB som är personuppgiftsansvarig enligt gällande regler om skydd av sekretessinformation. Vi vill ge dig bästa möjliga shoppingupplevelse hos oss, och här hittar du en översikt över hur vi hanterar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen, inklusive EU-förordning 2016/679 (dataskyddsförordningen, nedan kallad ”GDPR”).
 
Detta är personuppgifterna som vi behandlar:
 
• Personuppgifter som du registrerar när du skapar en användarprofil och när du uppdaterar din användare, till exempel namn, mobilnummer, e-postadress osv. Informationen som du lämnar kommer också att kunna kompletteras via söktjänster.
• Information i samband med köp på webbplatsen.
• Information om de sidor du besöker och allmänt beteende på webbplatsen. 
• Information som du lämnar via vår kundtjänst.
• Information via cookies.
 
Hur används mina personuppgifter?
 
Genom att tillhandahålla dina personuppgifter samtycker du till att din information används för att leverera den service du förväntar dig.
 
Vi använder dina personuppgifter i följande syften:
 
• För att skapa och hantera ditt personliga användarkonto
• För behandling av beställningar och returer 
• För att skicka information om försändelser 
• För att kontakta dig om det skulle uppstå några problem när vi ska leverera varor till dig
• För att ge dig bästa möjliga hjälp när du kontaktar oss och för att informera dig om nya eller ändrade tjänster
• För att kunna analysera hur du använder blöjbudet.se, och hela tiden kunna förbättra webbplatsen. 
• För att kunna förse dig med relevant innehåll genom automatiserad profilering och utvärdering. Profilering innebär att personuppgifter och inköpshistorik analyseras för att identifiera beteende, preferenser, funktioner eller behov hos dig.
 
Delar ni mina personuppgifter?
Vi delar endast dina personuppgifter med våra leverantörer inom kundservice, analys/statistik, betalning, transport och teknisk support. Dessa leverantörer behöver informationen för att kunna tillhandahålla tjänster till oss inom ramen för de behandlingsaktiviteter som anges i denna policy. Vi har personuppgiftsbiträdesavtal med relevanta leverantörer som sätter uttryckliga begränsningar för hur de kan använda dina personuppgifter i enlighet med gällande sekretesspolicy
 
Var lagras mina personuppgifter?
 
All din personliga information lagras inom EU/EES, men vissa av våra leverantörer har tekniska supporttjänster som ligger utanför EU/EES. Vid användning av dessa supporttjänster kommer en eventuell behandling av dina personuppgifter att regleras enligt EU/EES standardavtal för överföring till tredjeland eller annan godkänd överföringsfunktion.
 
Hur kan jag hantera mina personuppgifter?
 
Du kan när som helst välja att ändra dina personuppgifter. Du kan antingen göra detta själv om du har en användare i nätbutiken eller kontakta oss för att få hjälp. 
 
• Om du vill ha insyn i dina personuppgifter, har du rätt att begära det. 
• Om du vill att dina personuppgifter ska korrigeras, har du rätt att be om detta.
• Om du vill radera dina personuppgifter, har du rätt att göra det så länge vi inte är juridiskt skyldiga att spara dem. 
• Om du begränsa behandlingen av dina personuppgifter, har du rätt att begära det.
• Du kommer att få information från oss om vi gör korrigeringar eller raderar dina personuppgifter eller om vi begränsar behandlingen.
• Du har möjlighet att kräva att dina personuppgifter lämnas ut i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och ta med dig informationen till ett annat företag. Detta gäller endast information som du aktivt har tillhandahållit.
• Du har rätt att meddela oss om du anser att vi inte behandlar dina personuppgifter korrekt.
 
Vem har tillgång till mina personuppgifter?
 
Dina personuppgifter behandlas endast av behörig personal som har tillgång till informationen i kraft av sin yrkesmässiga position och som är föremål för ett åtagande att endast hämta/använda uppgifterna för det angivna och legitima ändamålet för vilket de har samlats in.
 
Hur länge lagrar ni uppgifterna?
 
Dina personuppgifter kommer att lagras så länge som behövs för att utföra de tjänster som beskrivs i denna policy, eller så länge lagen ålägger oss att behålla dem. Därefter kommer de att raderas.
 
Hur skyddar ni mina personuppgifter?
 
Vi lagrar dina personuppgifter i våra driftmiljöer. Miljöerna använder standardiserade säkerhetslösningar för att förhindra obehörig åtkomst. Vi följer gemensamma standarder för att skydda personuppgifter och känslig information.
 
Hur fungerar regelverket för personuppgifter?
 
All behandling av personuppgifter, såsom insamling, registrering, lagring och utlämnande omfattas av särskilda regler, inklusive personuppgiftslagen. Det är blöjbudet som ansvarar för att behandlingen sker i enlighet med lagens regler, dvs. blöjbudet är ”personuppgiftsansvarig”. Datainspektionen övervakar att regelverket efterlevs i Sverige. Du har rätt att klaga till datainspektionen om den behandling som görs av den personuppgiftsansvarige i samband med denna sekretesspolicy.

 

Övrigt

 

Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Blöjbudet i Sverige AB (blojbudet.se) skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt

Cart Din varukorg är tom!